czwartek, 19 marca 2020

Piątek 20.03.2020

LEKCJA 1
Temat: Ssaki.

Obejrzyj filmik:
*Jedyny ssak, który nie jest żyworodny, tylko wykluwa się z jajka to dziobak.*

Na podstawie filmu uzupełnij notatkę (możesz ją wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać w zeszycie):

Zadanie dodatkowe
Zrób zdjęcie swojego domowego ssaka i wyślij je mailem. Stworzymy galerię naszych klasowych zwierzaków. 🐶🐱


LEKCJA 2
Temat: Zadania tekstowe.

Uzupełnij strony 30-31 w książce 11. Jeśli masz problem z zadaniami, włącz Microsoft Teams o 10:30. Będę dostępna na konsultacje.


LEKCJA 3
Temat: Symetria. Oś symetrii.

Wydrukuj obrazek z figurami geometrycznymi lub narysuj je na kartce A4, a następnie wytnij.
Gdy złożysz figurę na pół, a obie połówki dokładnie się na siebie nałożą, to znaczy, że zagięcie kartki jest osią symetrii figury.
Jeśli złożysz figurę, a połówki nie nałożą się na siebie, to zagięcie nie jest osią symetrii.
1) Sprawdź, na ile sposobów da się złożyć powyższe 6 figur.

2) Obejrzyj filmik:

3) Wykonaj zadania dotyczące symetrii w książce 11, str. 32-35.


LEKCJA 4
Temat: Ortografia.
 
Dziś proponuję skorzystanie z fiszek ortograficznych, po 15 minut na każdą trudność ortograficzną: rz / ż, ch / h, ó / u. Powodzenia!
W komentarzu napiszcie, jak Wam poszło!


Fiszki są dostępne na stronie:
https://quizlet.com/Mira_Chlebicka/folders/ortografia
lub w aplikacji Quizlet na Androida.

Z fiszek można korzystać na dwa sposoby:
1) Uczę się / Fiszki
Przeglądamy karty po stronie pojęć ("burza czy buża?"), wybieramy odpowiedź i sprawdzamy, czy jest poprawna (definicja). W przypadku niepoprawnej odpowiedzi kartę oznaczamy gwiazdką i wracamy do "ogwiazdkowanych" na dodatkowej rundzie np. następnego dnia. Ważne, by wszystkie karty powtórzyć kilkukrotnie (nawet te, które znamy), a błędne powtórzyć więcej razy.

2) Pisanie
Wyświetlamy karty po stronie pojęć, zapisujemy poprawną odpowiedź. Tu ważne jest, by wyłączyć słownik/autokorektę, jeśli będziecie korzystali z aplikacji na Androidzie.

W związku z tym, że nie są to standardowe fiszki, jak w nauce słówek obcych, bardzo ważne jest zaznaczyć w ustawieniach, by zawsze pytania to były "pojęcia", a odpowiedź to "definicja". Nie wybieramy pytań wielokrotnego wyboru, ani innych funkcji, bo to po prostu nie ma sensu dla tych zestawów.

Z kart należy korzystać w losowej kolejności, inaczej wyrazy z takimi samymi znakami będą ciągiem.

Pamiętaj o wysłaniu dzisiejszych zadań mailem.

Sprawdź, czy wykonałeś/wykonałaś zadania z całego tygodnia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz